Wij geloven in 'succesful interiors'

Wij leveren nu al geruime tijd interieuroplossingen en zetten ons in om u een steeds betere service te verlenen. We blijven altijd nieuwsgierig en streven ernaar aantrekkelijke interieuroplossingen te leveren die u en uw organisatie helpen gemotiveerd, productief en tevreden te blijven. Voor ons gaat het bij een interieur niet alleen om het meubilair: het gaat erom een goed ontwerp te combineren met onze uitgebreide expertise ter ondersteuning van creativiteit en efficiëntie en onze kennis van ergonomie en welzijn om te zetten in ruimtes waar u een duurzaam bedrijf kunt creëren en waar individuen goed presteren. En tot slot gaat het erom alles op een duurzame en verantwoorde manier te doen. Alleen als we op al deze fronten succesvol zijn, hebben we onze taak volbracht. We weten dat als wij slagen, u ook slaagt en dat we dan samen daadwerkelijk een verschil maken voor organisaties, individuen en onze planeet.

We noemen dit 'Succesful Interiors'.

KANTOOR

Om een kantoor te creëren dat welzijn en productiviteit bevordert, is het belangrijk om een werkomgeving te ontwerpen die zowel de werkmethoden als de mensen ondersteunt. Om hierin te slagen, moeten we rekening houden met de behoeften van alle soorten persoonlijkheden en moeten we ruimtes creëren die de verschillende activiteiten ondersteunen die tijdens de werkdag worden uitgevoerd. Met KINNARPS NEXT OFFICE® bieden wij u onderzoek, strategie en advies om uw ideale kantoor te creëren.

Lees meer

ONDERWIJS

De fysieke omgeving van scholen en onderwijsruimtes speelt een belangrijke rol bij het leren en het opdoen van nieuwe kennis. De juiste meubels en apparatuur ondersteunen het leren in zowel formele als informele onderwijsruimtes. Daarom is het belangrijk om aantrekkelijke, ergonomische en flexibele ruimtes te creëren die studenten en docenten ondersteunen bij hun leer- en ontwikkelingsproces. Met KINNARPS NEXT EDUCATION® bieden wij u onderzoek, strategie en begeleiding om actieve leerruimtes te creëren.

Lees meer

ZORG

Een helende ruimte is een omgeving waarin een individu zich veilig, gestimuleerd en betrokken voelt; omgevingen die het welzijn bevorderen van iedereen die er tijd in doorbrengt, ongeacht of dit patiënten, personeels- of familieleden zijn. Met KINNARPS NEXT CARE® bieden wij u inzicht in de manier waarop zorgomgevingen actief kunnen worden ontworpen om het genezingsproces te stimuleren en in de vereisten waaraan de interieuroplossingen moeten voldoen.

Lees meer

DUURZAAM VANAF DE START

Voor ons bij Kinnarps is duurzaamheid een natuurlijk onderdeel van ons dagelijkse werk. Het zit in ons DNA, altijd al. Wij nemen onze verantwoordelijkheid in de volledige productieketen, vanaf het eerste ontwerp tot het gebruik, en hergebruik, van onze producten.

Lees meer over ons werk rond duurzaamheid

DUURZAAM VANAF DE START

ERGONOMIE VOOR IEDEREEN

Al onze interieurs zijn gemaakt om lang mee te gaan. En wat nog belangrijker is, ze zijn zo gemaakt dat u en uw organisatie lang meegaan. Hierdoor wordt een omgeving gecreëerd waar iedereen gezonder, gelukkiger en productiever is. Met andere woorden, het is niet alleen goed voor uw personeel om prioriteit te geven aan ergonomie, het is ook goed voor uw zaken.

Lees meer over ergonomie

ERGONOMIE VOOR IEDEREEN

FROM SCANDINAVIA WITH LOVE

Onze wortels liggen in de Scandinavische ontwerptraditie. Die traditie hebben we vervolgens doordrongen van internationale invloeden en onze Kinnarps-filosofie. Deze mix geeft onze producten hun unieke gevoel; met de juiste ergonomie en de juiste vorm en functie. Als u aantrekkelijke ruimtes en gezonde werkomgevingen wilt creëren, is het van vitaal belang dat uw kantoor zowel functioneel als inspirerend is. Door een zorgvuldig ontwerp kunt u uw merk en de productiviteit van uw organisatie een sterke impuls geven. De gekozen materialen zijn ook essentieel voor de identiteit en functionaliteit van uw kantooromgeving. Onze Kinnarps Colour Studio biedt u gemakkelijk toegang tot honderden duurzame, creatieve en mooie materialen. Materialen die in samenwerking met architecten en interieurontwerpers zijn ontwikkeld om te zorgen voor flexibiliteit en functionaliteit die op hun beurt creativiteit en productiviteit stimuleren.

Bekijk onze ontwerptools

Kunnen onze experts je ergens mee helpen?

Contacteer ons

ZO BEGON HET ALLEMAAL

Geschiedenis

Ons verhaal begint in 1942 toen het jonge koppel Evy en Jarl Andersson een schrijnwerkerij in het dorpje Kinnarp (Zweden) kocht. Sindsdien is de onderneming langzaam maar zeker gegroeid. Kinderen en kleinkinderen droegen bij tot die ontwikkeling. Evy noemde Jarl vaak 'de Optimist'. Ze werden gedreven door de overtuiging dat alles, hoe goed het ook is, nog beter kan. Een benadering die tot op vandaag nog steeds diepgeworteld zit in ons bedrijf. En dat allemaal zodat onze klanten die onze producten en oplossingen gebruiken, zich een beetje beter voelen. En een beetje meer werk gedaan krijgen. Op een duurzame manier.

Vandaag zijn we een groot internationaal interieurbedrijf dat nog steeds wordt gekenmerkt door dezelfde oprechte nieuwsgierigheid en nuchtere innovatiegeest waardoor onze oprichters werden gedreven.

JAREN 40

EVY EN JARL GAAN VAN START

Evy en Jarl Andersson richtten Kinnarps in 1942 op, met twee medewerkers in hun team. Aanvankelijk werden meubels op bestelling gemaakt, hoofdzakelijk voor architecten. In 1943 begon Kinnarps roldeurkasten aan de Zweedse overheid te leveren en drie jaar later tekende het bedrijf zijn eerste contract met de overheid. Sindsdien is Kinnarps een trouwe leverancier van werkplekoplossingen voor de openbare sector.

JAREN 50

HET HUIDIGE KINNARPS ONTSTAAT

Kinnarps investeerde in zijn eerste volledige assortiment van kantoormeubilair en bracht in 1952 een eerste catalogus uit. Dankzij de voltooiing van de nieuwe fabriek beschikte Kinnarps over de nodige ruimte om zijn productie van stoelen uit te breiden. In 1959 begon Kinnarps het meubilair met zijn eigen vrachtwagen te leveren en het in het kantoor van de klant te monteren. Zo verzekert Kinnarps de kwaliteit tot bij de klant. Door de producten in herbruikbare dekens te wikkelen in plaats van in wegwerpverpakking, werd de afvalberg beperkt en konden er meer producten in de bestelwagen worden geladen.

JAREN 60

MEER PERSONEEL EN EERSTE TOONZAAL

In het begin van de jaren 60 telde Kinnarps 34 medewerkers en bedroeg de jaarlijkse omzet 2 miljoen SEK. In 1968 opende het bedrijf zijn eerste toonzaal in Stockholm. In de jaren 60 werd het productaanbod groter en lanceerde Kinnarps zijn ordergestuurde productie.

JAREN 70

INTERNATIONALE UITBREIDING

Henry Jarlsson, de oudste zoon van Evy en Jarl, werd in 1973 CEO. Kinnarps werd in 1974 in Londen gelanceerd en vestigde zichzelf zo op de exportmarkt. In 1977 kocht Kinnarps een brikettenpers voor houtafval. Door de briketten nam het gebruik van stookolie af en werd het onvermijdelijke houtafval uit de fabriek hergebruikt.

JAREN 80

EEN RUIMER PRODUCTAANBOD

In het midden van de jaren 80 besloot het bedrijf te investeren in een nieuwe en uitgebreide meubellijn. Zit- en conferentiemeubilair werden aan het standaardaanbod van Kinnarps toegevoegd. In deze periode nam Kinnarps de leverancier Granstrands over en investeerde het in een nieuwe fabriek in Skillingaryd in zuid-centraal Zweden. Kinnarps lanceerde een uv-lak zonder oplosmiddelen (1980) om harde, duurzame oppervlakken te kunnen creëren zonder het milieu te schaden. Sinds 1980 hebben we onze uitstoot met 90% teruggedrongen door eco-innovatie centraal te stellen in ons bedrijfsmodel.

JAREN 90

CERTIFICATEN EN VERANTWOORDELIJKHEID

In 1991 ontwikkelde en produceerde Kinnarps de eerste elektrisch verstelbare tafel, wat tot alternatieve houdingen voor bureauwerk leidde. Kinnarps was in 1993 de eerste meubelfabrikant in Zweden die het Quality Management System-certificaat ISO 9001 ontving. In 1997 kreeg het bedrijf het ISO 14001-certificaat voor zijn milieubeheersysteem. Sinds datzelfde jaar neemt Kinnarps deel aan het milieubeheer- en milieuauditsysteem (EMAS) van de EU. Het bedrijf werkte in de jaren 90 samen met leverancier Reiners en eind 1999 werd Reiners deel van de Kinnarps Groep.

JAREN 2000

PRIJZEN BINNENHALEN EN BEDRIJVEN OVERNEMEN

Bij het begin van de nieuwe eeuw won Kinnarps twee prijzen: de Balanced Scorecard Hall of Fame Award en de Competence Company of the Year in Zweden. Het bedrijf vestigde zich in verschillende nieuwe markten en nam daarnaast meubelbedrijven Klaessons, Materia en Skandiform over. Begin 2000 lanceerde Kinnarps ook Kinnarps Next Office waarmee het onderzoek, strategie en advies aanbiedt om op maat gemaakte kantoren voor zijn klanten te creëren.

JAREN 2010

Kinnarps zette zijn werk rond duurzaamheid voort met de lancering van The Better Effect Index, de eerste uitgebreide duurzaamheidstool voor interieuroplossingen. In 2018 lanceerde het bedrijf twee nieuwe concepten: Kinnarps Next Education dat onderzoek, begeleiding en strategie voor actieve leeromgevingen aanbiedt en Kinnarps Next Care, een begeleidingsmethode om helende ruimtes te creëren.

VANDAAG

SUCCESFUL INTERIORS

Kinnarps levert interieuroplossingen voor kantoren, scholen en gezondheidszorginstellingen. De hele waardeketen wordt gekenmerkt door hoogwaardige kwaliteit en een lage milieu-impact - van de grondstoffen tot de afgewerkte werkplekoplossingen. Kinnarps is een van Europa's grootste interieurontwerpbedrijven en is actief in 40 landen.

We zijn er voor jou.
Van begin tot het einde.

Op zoek naar een specifiek product? Interesse om een oplossing aan te passen aan je individuele noden? Of gewoon gebeten om meer te leren over ons aanbod? Neem contact op met ons - we zijn er voor jou!