De werkplekanalyse wijst de weg

Veranderde werkpatronen en nieuwe manieren van werken in een hybride wereld stellen nieuwe eisen aan de werkplek. Het kantoor moet een waardevolle, aantrekkelijke en duurzame ruimte zijn waar mensen zich goed voelen, openbloeien en optimaal kunnen presteren.

Hebt u hulp nodig bij de inrichting van uw kantoor?

Neem contact met ons op

Onze jarenlange ervaring op het gebied van werkplekstrategie heeft ons doen inzien dat solide voorbereidend werk succes oplevert. De sleutel tot succes is uw unieke behoeften en werkpatronen in kaart brengen. Dit stelt u in staat om de beste en duurzaamste oplossing te bereiken. Goed doordachte en goed geplande werkruimtes die aan de behoeften van zowel de onderneming als de werknemers voldoen, bevorderen het welzijn, de creativiteit, de efficiëntie en de productiviteit van iedereen. Kortom, een goede en duurzame investering. Laat Kinnarps u helpen het perfecte kantoor te creëren.

1_BE.png

ANALYSE

Bepaal het eindresultaat

De behoefteanalyse Next Office® legt de basis voor hoe uw kantoorruimtes moeten worden ontworpen om medewerkers en de organisatie zo goed mogelijk te ondersteunen.

2_BE.png

INTERIEUROPLOSSING

Van idee tot actie

Wij helpen u de resultaten van de behoefteanalyse te vertalen naar een ontwerpconcept, indeling en tastbare tekening. We houden hierbij rekening met ergonomie, functionaliteit en duurzaamheid.

3_BE.png

UITVOERING

Introductie van de mogelijkheden

Via ons eigen efficiënte logistieke en leveringssysteem leveren en installeren we uw interieur volledig volgens tekening. Wij helpen u omgevingen, meubilair, ergonomie en werkmethoden in gebruik te nemen en te integreren, zodat iedereen er de mogelijkheden van inziet. 

4_BE.png

FOLLOW-UP

Weten is beter dan raden

Op basis van uw behoefteanalyse kunt u vervolgens voortdurend opvolgen hoe uw kantoor werkt en vaststellen of uw behoeften veranderd zijn.

Next Office® werkplekanalyse

Onze werkplekanalyse Next Office® helpt u waardevolle kennis en gegevens te verzamelen voordat u uw kantoor ontwerpt. Met speciaal ontwikkelde hulpmiddelen begeleiden onze deskundigen inzake werkplekstrategie uw managementteam om visie, doelen en kader voor het project vorm te geven. Vervolgens helpen ze u via workshops, presentaties en een online enquête om de behoeften en werkpatronen in kaart te brengen en medewerkers op een goed doordachte manier te betrekken. We denken altijd vooruit en inspireren u om open te staan voor nieuwe ideeën over hoe uw kantoor kan worden gebruikt om uw dagelijkse activiteiten optimaal te ondersteunen.
 
Dit vergt van u inspanningen op het vlak van tijd, planning, veranderingen onder leiding van het management en betrokkenheid van de medewerkers. De analyse biedt u feiten, solide inzichten en een kwalitatieve basis voor hoe uw kantoor kan worden ontworpen om zo goed mogelijk aan uw behoeften te voldoen. 

Dit krijgt u met Next Office®

Analyse van de situatie

  • Beoordeling van hoe goed uw huidige kantoor uw medewerkers ondersteunt op het vlak van:

    • Productiviteit en creativiteit
    • Samenwerking
    • Gezondheid en welzijn
    • Akoestiek, licht en luchtkwaliteit

Hulp bij het veranderingstraject

  • Perspectief van het management
  • Perspectief van de medewerkers
  • Betrokkenheid en introductie
  • Aanbevelingen met betrekking tot werkmethoden en de fysieke omgeving

Ruimteplanning

  • Soort van ruimtes
  • Aantal ruimtes
  • Wat elke ruimte bevat
  • m² per ruimte en totale oppervlakte

Belangrijkste analyseactiviteiten

Visie en
doelstellingen

progress-01.png

MANAGEMENT

  1. 1. Opstartvergadering
  2. 2. Presentatie Succesvolle en duurzame kantoren
  3. 3. Workshop rond visie, doelen en strategie
  4. 4. Omkadering
  5. 5. Projectplan en tijdschema
  6. 6. Budget

Inventarisatie en
betrokkenheid

progress-02.png

WERKNEMERS

  1. 1. Presentatie Succesvolle en duurzame kantoren
  2. 2. Informatie en betrokkenheid
  3. 3. In kaart brengen van werkmethoden en behoeften
  4. 4. Workshops
  5. 5. Interviews
  6. 6. Studies van inspirerende omgevingen
  7. 7. Online enquête
  8. 8. Enquête over de bezettingsgraad

Resultaten en
aanbevelingen

progress-03.png

MANAGEMENT

  1. 1. Beoordeling van het resultatenrapport
  2. 2. Beslissing over volgende stappen
  3. 3. Ruimteplanning
  4. 4. Aanbevelingen voor de indeling
  5. 5. Kwalitatieve basis voor de selectie van plannen en interieurdesign

Vragen om te overwegen bij een verandering op de werkplek

• Ondersteunt uw kantooromgeving geconcentreerd werk, productiviteit en creativiteit?

• Zet uw kantooromgeving tot samenwerking aan?

• Bevordert uw kantooromgeving de gezondheid en het welzijn?

• Hoe worden de akoestiek, licht- en luchtkwaliteit op uw werkplek ervaren?

• Is het kantoor ontworpen voor uw manier van werken?

Uw volgende kantoor is in goed gezelschap

350

voltooide Next Office®-
werkplekanalyses

40.000

antwoorden op de online enquête

2.500

interviews met medewerkers

1.400

interviews met managers

5.000

 uren workshops

1.000

uren aan toespraken over
de werkplekstrategie