Case: Forsen School

ACHTERGROND

Toen het nodig bleek om de “Forsenschool” in Tidaholm, Zweden te renoveren, besliste het lokale bestuur om een compleet nieuwe school te bouwen. Het was de taak van Kinnarps om een interieurontwerp uit te werken dat geschikt was voor zowel kleuters als leerlingen van het zesde leerjaar, en dat bovendien kan aangepast worden voor de leerlingen met speciale noden.  Het is immers de ambitie van de school dat elke leerling op zijn eigen tempo kan leren en evolueren. Het interieurdesign moest ook een antwoord bieden voor verschillende functies: van een laboratorium en een bibliotheek tot een kantine en een gemeenschappelijke ruimte - allemaal met dezelfde sfeer en uitstraling.

referentieproject

Klant:
Gemeente Tidaholm

Activiteit van de klant:
Kleuterklas en lager school + school voor kinderen met speciale noden

Aantal leerlingen:
600

Afwerking:
2012

Voorbeelden van producten:
Leerlingenstoelen en bureaus, meubilair voor de bibliotheek, akoestische producten, meubilair in de inkomhal en leraarskamer, opbergmeubilair, meubilair voor de gemeenschappelijke ruimte, de creatieve ruimtes, het labo, de kantine voor de leerlingen, meubilair voor de leerlingen met speciale noden, centrum voor naschoolse activiteiten en hall.

de uitdaging

AANPASSINGEN AAN DE NODEN

Het is het doel van de Forsenschool om uniek te zijn, volledig aangepast aan de noden van de leerlingen en het personeel. Het was een uitdaging voor Kinnarps om de juiste producten, oplossingen en functies te vinden voor elke activiteit. Bovendien moest het eindresultaat een coherent geheel worden en voldoen aan de hoge eisen en verwachtingen van de klant, het personeel en de leerlingen.

VIND JE DIT PROJECT LEUK? WIL JE WETEN WAT WE KUNNEN DOEN MET JOUW WERKPLEK?

Contacteer ons

de oplossing

Inspiratie en functionaliteit

Dankzij het uitgebreide Kinnarps assortiment, met producten voor verschillende omgevingen, konden we ons doel bereiken. De creatie van inspirerende en functionele totaaloplossingen was bovendien een geweldige ervaring voor ons. De ontwerpers waren al snel in het proces betrokken en werkten samen met de projectgroep rond interieurdesign van de school om de best mogelijke werkomgeving voor zowel leerlingen als personeel te creëren.