Case: Du Caju Printing

Gegevens

Bedrijf: 
Du Caju Printing NV

Contactpersoon bij Kinnarps:
Sien Ho

Gebied:
Verpakkingsmateriaal

Voltooid:
2019

een groeiend familiebedrijf

Verpakkingsbedrijf Du Caju kende de laatste jaren een sterke groei. Het bedrijf werd in 1729 opgericht door Jacob Du Caju. Bijna 200 jaar later staat met Tom Du Caju de 8e telg uit de familie aan het hoofd. Ondertussen evolueerde het bedrijf sterk: Du Caju is van kleine drukkerij-uitgeverij getransformeerd in een bedrijf dat gespecialiseerd is in voedselveilige verpakkingen.

Du Caju is een echt familiebedrijf en dat weerspiegelt zich ook in hun waarden: het bedrijf draagt duurzaamheid en ergonomie hoog in het vaandel en dat tonen ze ook door in zee te gaan met Kinnarps.

Kinnarps Next Office is een analyse van uw werkplek en bestaat uit zes stappen. We beginnen met de behoeften van de individuele klant en stellen de medewerkers altijd centraal. Met behulp van zorgvuldig geselecteerde tools, workshops en analyses ontwikkelen we een gepersonaliseerd interieurontwerp dat de optimale oplossing vormt voor uw specifieke werktaken en de behoeften van uw medewerkers; de basis hiervoor is de informatie die in een vroeg stadium van het proces is verzameld. Een unieke oplossing die gebaseerd is op uw antwoorden.

MEER INFORMATIE

“We houden van de no nonsens en to the point aanpak die we bij Kinnarps kregen. Het hele proces verliep professioneel en gestroomlijnd. Er werd duidelijk zeer goed geluisterd naar onze behoeftes.”

Tom Du Caju

ZH - Conica - Neo Lite Lounge - Du Caju Printing.jpg

POL - Monolite - Lean in - Fields - Du Caju Printing.jpg

KVG - Nexus conference - Neo Lite barstool - Du Caju Printing.jpg

met groeiende aandacht voor ergonomie

Bij Du Caju in Erpe-Mere werken momenteel zo’n 70 mensen, waaronder 30 bedienden. Vroeger zaten ze met veel te veel mensen op een te kleine oppervlakte. Uiteraard kwam dit de productiviteit niet ten goede, dus toen Du Caju besloot te investeren in een nieuwbouw wilden ze bij de inrichting ook focussen op ergonomie en akoestiek.

Samen met Kinnarps werd eerst en vooral ingezet op een optimale space planning. Eens duidelijk werd wat de noden en behoeften binnen het bedrijf zijn, was ergonomie het voornaamste criteria: alle werknemers kregen een makkelijk instelbare, ergonomische bureaustoel in combinatie met een elektrisch instelbaar bureau. Om de akoestiek in het landschap te verbeteren werd gekozen voor gestoffeerde, akoestische wanden tussen de werkplekken.

Cosy corners, kleine en grote vergaderzalen, en een gezellige cafetaria zorgen er tegelijk voor dat er genoeg ruimte is voor communicatie tussen de werknemers en de verschillende diensten.

 

 

minimalistisch met een touch of green

Du Caju koos bij de aankleding voor een minimalistische, sobere stijl met groene accenten. Hierdoor straalt de omgeving rust uit. Ze opteerden ook voor een clean desk policy. Dit beleid draagt bij tot orde en rust in de werkomgeving zodat iedereen geconcentreerd aan de slag kan.

De nieuwe cafetaria draagt dan weer bij tot het groepsgevoel. En ook de arbeiders kunnen terecht in een nieuwe ruimte met gepersonaliseerde lockers.

tevreden met het eindresultaat

Du Caju blikt alvast tevreden terug op het hele proces. Een vlot contact met een toegankelijke sales consultant zorgde ervoor dat ook kleine problemen snel en vlot werden opgelost. Ook de techniekers vielen in de smaak: supervriendelijk, gedienstig en altijd hard aan het werk om alles perfect te krijgen.

Kortom: een professionele aanpak tijdens een gestroomlijnd proces waarbij goed geluisterd werd naar hun behoeftes

SAMENVATTING:

  • nieuwbouw wegens constante groei
  • focus op ergonomie en duurzaamheid
  • nieuwe space planning met aandacht voor akoestiek, ergonomie en functionaliteit
  • professionele, no nonsens en to the point aanpak

Valt deze case in de smaak? Benieuwd wat er mogelijk is in uw ruimte?

Contacteer ons